2018. május 19., szombat

Látogatás az ELTE TTK Természetrajzi Múzeum - Biológiai és Paleontológiai Gyűjteményében

2018.05.17.-én mentem el az ELTE Alumni Központ szervezésében (mint volt diák:-)) az ELTE TTK Természetrajzi Múzeum-ba.
A tárlatvezetést Szente István geológus tartotta, ahol elmesélte a Múzeum történetét. Utána körbe lehetett járni és végig néztem/néztük a vitrineket. A látogatók között volt pár gyerkőc is.

A kiállításban a régi mikroszkópon, műszereken át, az emberi koponyák, testrészeken keresztül az állat- és növényvilág, no meg az ősállatok is helyet kaptak a vitrinekben!
A Múzeum különleges üvegkupolája alatt található, melyet nem tudtam a mérete miatt lefotózni, de a próbálom a lenti fotók alapján kedvet csinálni az új látogatóknak!
A helyszínt megközelíteni a Petőfi híd vagy a Rákóczi híd felől lehet. Cím: 1117, Budapest, Pázmány Péter sétány 1/C.
A belépőnek jelképes az ára.


A véleményem, hogy nagyon klassz a Múzeum, de szerintem legalább felső tagozatos legyen a diák, ha megszeretné nézni! Esetleg megijedhet 1-2 formaldehidben eltett bemutatóanyagtól. 
Persze, azt nem fotóztam le. Viszont a középiskolásokon kívül, akár orvostanhallgató is jöhet, nem csak biológus- vagy geológushallgató. A Múzeum mérete nem közelíti meg a Magyar Természettudományi Múzeum tárlatait, de nem is akar vele vetekedni.


Íme a fotók:

Mikroszkópok


TESLA BS242E típusú asztali elektronmikroszkóp

KTD11F hordozható poligráf


A belső tér

Tengeri csillagok

Ammoniteszek

Úrkúti dinók

Tobzoskák

Kézzel készített metszettartó doboz

Kőeszközök